Meble Plus Rynek Mebli Produkcja Mebli

Wiadomości

Panel dyskusyjny - "Główne kierunki rozwoju polskiej gastronomii"
2009-12-01

W ramach targów HoReCa - odbywających się w Krakowie w dniach 18-20 listopada - 19 listopada o godzinie 13, odbył się panel dyskusyjny: „Główne kierunki rozwoju polskiej gastronomii” zorganizowany przez magazyn Restaurator. Tematem dyskusji były m.in.: podsumowanie ostatnich 20 lat polskiej gastronomii – jakie plusy jakie minusy, ocena prawodawstwa polskiego – czy sprzyja restauratorom oraz ocena edukacji gastronomicznej polskich gastronomów.
O kulisach prowadzenia biznesu HoReCa w Polsce mówili: Jan Marek Mołoniewicz, główny specjalista w firmie MoJa Consulting, Michał Stepaniak, ekspert w sektorze HoReCa w zakresie rozwiązań zarządzania higieną oraz Tomasz Leśniak, Szef Kuchni Hotelu Sheraton Kraków oraz Szef Kuchni Polskiej Reprezentacji w Piłce Nożnej.
Eksperci mówili także o kuchni, która jest gwarantem sukcesu, o restauracjach trendy, o tworzeniu menu, o lokalizacji, przygotowaniach do Euro 2012 oraz o radzeniu sobie w dobie kryzysu.
Podsumowując ostatnie dwie dekady wolnego rynku i tego, jak zmieniała się w tym czasie polska gastronomia prelegenci mówili o transformacji, jaką przeszła rodzima branża. Polscy restauratorzy nie muszą już wstydzić się swoich lokali. Dotyczy to zwłaszcza dużych miast, gdzie restauracji na wysokim poziomie jest najwięcej. I choć jest jeszcze wiele do zrobienia z roku na roku standard polskich lokali gastronomicznych znacznie się poprawia. 
Podobnie wygląda kwestia higieny w restauracjach. Właściciele lokali wiedzą, że nie warto na tym oszczędzać. Zwłaszcza po tym, jak wstąpiliśmy do UE i obowiązują nas nowe, bardziej rygorystyczne, przepisy czystości.
Sporo miejsca w dyskusji poświęcono przygotowaniu menu. Eksperci mówili o potrzebie wytypowania grupy docelowej, sprawdzaniu dań, rozmowie z klientami o wprowadzanych potrawach oraz o jak najwyższej jakości składników. 
Z wypowiedzi prelegentów wynikało, że obecnie nie ma rodzaju kuchni, która gwarantowałaby sukces inwestycji. Powodzenie lokalu zależy od wielu czynników i sam wybór potraw nie wystarczy.
Eksperci z dużym spokojem i optymizmem skomentowali kryzys gospodarczy. Bo o ile da się go zauważyć to dzięki odpowiednim działaniom można zminimalizować jego skutki. Najważniejsze to nie rezygnować z wysokiej jakości. Warto ograniczać wydatki i wprowadzać różne promocje jednak nigdy kosztem jakości.
Partnerami Panelu były firmy: CWS boco, Master Martini, Sola Switzerland i Lantmannen Unibake.
Patronem medialnym Panelu był portal News Gastro.

 

Komentarze
Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj komentarz bądź pierwszy.

tytuł


treść komentarza


Imię i Nazwisko (lub pseudonim)


E-mail


SPA BUSINESS DOMY DREWNIANE Łazienka Salon i Sypialnia Meble Plus Najlepiej Sprzedawane PROJEKTY DOMÓW Podłogi i Ściany PRODUKCJA MEBLI restaurator RYNEK MEBLI Świat Łazienek i Kuchni Świat Alkoholi Urządzamy Łazienki Drinki Urządamy Kuchnie Wybieramy Meble i Dekoracje Wybieramy Meble i Dekoracje Wybieramy Oświetlenie
Strona głównaPrenumerataReklamaArchiwumO nasRedakcja

Copyright by Publikator Sp. z o.o. 2018, webmaster: webpublikator.com.pl
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego portalu. Więcej o plikach cookies w regulaminie.

Publikator Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, 15-425 przy ul. Cieszyńska 3a, wpisaną do rejestru przedsiębiorców
prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Białymstoku XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
nr KRS 0000084741, kapitał zakładowy 220.000 zł, NIP: 542-021-03-91

0.017433