Meble Plus Rynek Mebli Produkcja Mebli

Przegląd wyposażenia

Organizacja na medal
2009-04-23

Dobra komunikacja, dostęp do stanów magazynowych i raportów, większy komfort i lepsza organizacja pracy to tylko niektóre zalety systemów komputerowych. Obecnie coraz więcej restauratorów instaluje oprogramowanie oraz szuka rozwiązań, które najlepiej sprawdzą się w ich lokalach.

Odwiedzając różne restauracje możemy zauważyć, że w większości z nich obsługa odbywa się za pomocą zainstalowanych systemów komputerowych. Coraz częściej spotykamy się także z palmtopami u kelnerów, które znacznie usprawniają i przyspieszają złożenie zamówienia. Widać wyraźnie, że systemy komputerowe stają się niezbędnym elementem wyposażenia nowoczesnej restauracji. Popularność oprogramowania dla gastronomii sprawiła, że producenci prześcigają się w oferowaniu coraz nowszych rozwiązań. Nie zawsze idzie to w parze z niezawodnością i funkcjonalnością danego systemu. Dlatego bardzo istotną kwestią jest wybór odpowiedniego dostawcy oprogramowania.
– Jest faktem, że system informatyczny w pewnym stopniu wpływa na organizację pracy w firmie.  Dlatego ważne jest, by dostawca systemu miał stabilną pozycję na rynku. Dodatkowo nie bez znaczenia są usługi, jakie taki dostawca oferuje wraz z systemem. Mam tu na myśli szkolenia, wsparcie serwisu w godzinach pracy lokalu (co w praktyce sprowadza się do dostępności 24/7), narzędzia serwisowe oraz możliwość utrzymania wystarczającej ilości sprzętu na podmianę w momencie awarii – wyjaśnia Piotr Szpytma, senior consultant w firmie Micros-Fidelio Polska.
Także Piotr Żychski, prezes firmy Softech radzi dobrze zastanowić się nad wyborem firmy ponieważ zła decyzja może nas sporo kosztować.
– Zakup systemu komputerowego to nie tylko duży wydatek pieniężny ale i dużo pracy potrzebnej na nauczenie się systemu i wprowadzenie do niego danych. Gdy wybrany przez nas system okaże się źle działający, utracimy nie tylko sporo pieniędzy, ale przede wszystkim stracimy zaufanie naszych klientów. Łatwo sobie wyobrazić co czuje gość restauracji, który nie może przez pół godziny zapłacic rachunku bo system się popsuł. W dodatku awaryjny system da furtkę naszemu personelowi do nieuczciwości. Bo gdy system działa źle i wszyscy o tym wiedzą, to wszystkie niezgodności tłumaczone są prostym argumentem „komputer się psuł więc dane są błędne”. I to, że kelner ma 1000 złotych, a nie 2000, jak pokazuje system to wina systemu. Im dłużej będziemy trwać na stanowisku, że chcemy z tego systemu korzystać tym większe straty poniesiemy – tłumaczy.
Zmiany na lepsze
Postęp technologiczny, który w sektorze komputerów i oprogramowania jest szczególnie widoczny sprawia, że producenci systemów do gastronomii cały czas udoskonalają swoje produkty. 
– Słuchamy naszych klientów i staramy się spełnić ich oczekiwania względem systemu. Większość modyfikacji lub dodatkowych modułów powstało w odpowiedzi na potrzeby naszych klientów, tak było np. z systemem obsługi bezgotówkowej dla klubów i dyskotek. Moduł ten umożliwia bezgotówkową obsługę w lokalach o charakterze zamkniętym, jak kluby i dyskoteki, za pomocą wydawanych gościom kart magnetycznych lub zbliżeniowych, używanych jako forma płatności. Przyspiesza to i ułatwia sprzedaż oraz eliminuje nadużycia ze strony obsługi względem właściciela lokalu – nie ma obiegu gotówki – mówi Agnieszka Zawadzka z firmy P.P.W. GiP.
Nowe kierunki rozwoju wskazuje także Piotr Szpytma, który wyjaśnia:
– Poza poprawkami znalezionych błędów nowe wersje systemów odpowiadają na wymogi rynku. Udoskonalenia podzieliłbym na dwie zasadnicze grupy. Jedna to dostęp do informacji czyli nowe raporty lub wręcz nowe technologie dostępu do danych – choćby oferowana przez nas usługa mymicros.net będąca w praktyce hurtownią danych wyposażoną w kreatory raportów. Druga to nowa funkcjonalność. Jako przykłady mogę podać całkowicie zmieniony moduł zamówień (głównie dla pizzerii), obsługa dowozu towaru dla firm praktykujących taką sprzedaż, moduł rezerwacji stolików czy też płatność za pomocą telefonu komórkowego.
Gdy już wybierzemy dostawcę i zdecydujemy się na instalację systemu w swoim lokalu powinniśmy zwrócić uwagę na to czym charakteryzuje się dobre oprogramowanie.
– Dobry system powinien być stabilny, mieć szybki serwis dostępny 24 godziny na dobę, pozwalać komunikować się z nowoczesnymi systemami lojalnościowymi, pozwalać komunikować się z nowoczesnymi platformami zamawiania potraw przez internet, zamiast drukarek zamówień używać systemów wyświetlania pozwalająch na komunikację dwukierunkową pomiędzy kelnerem i kucharzem, współpracować z pagerami kalnerskimi – wylicza Piotr Żychski.
Piotr Szpytma radzi by zwrócić uwagę także na inne właściwości.
– System na pewno musi stabilnie działać. Dodatkowo powinien mieć dużo możliwości parametryzacyjnych pozwalających na dostrojenie go do potrzeb indywidualnego klienta. Poza tym powinien mieć możliwość rozbudowy wraz z rozwojem firmy, w której jest zainstalowany. Nie bez znaczenia jest wygoda pracy (zarówno dla kelnerów jak i osób, które system konfigurują), by mogli w nim pracować w miarę intuicyjnie. Moim zdaniem musi być wyposażony w mechanizmy kontrolne, które zabezpieczą interesy właściciela – tłumaczy (...).

Tekst w całości można przeczytać w papierowym wydaniu Restauratora 3-4/2009

Wojciech Napora
Fot. Fotolia.com, Shutterstock

Komentarze
Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj komentarz bądź pierwszy.

tytuł


treść komentarza


Imię i Nazwisko (lub pseudonim)


E-mail


SPA BUSINESS DOMY DREWNIANE Łazienka Salon i Sypialnia Meble Plus Najlepiej Sprzedawane PROJEKTY DOMÓW Podłogi i Ściany PRODUKCJA MEBLI restaurator RYNEK MEBLI Świat Łazienek i Kuchni Świat Alkoholi Urządzamy Łazienki Drinki Urządamy Kuchnie Wybieramy Meble i Dekoracje Wybieramy Meble i Dekoracje Wybieramy Oświetlenie
Strona głównaPrenumerataReklamaArchiwumO nasRedakcja

Copyright by Publikator Sp. z o.o. 2018, webmaster: webpublikator.com.pl
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego portalu. Więcej o plikach cookies w regulaminie.

Publikator Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, 15-425 przy ul. Cieszyńska 3a, wpisaną do rejestru przedsiębiorców
prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Białymstoku XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
nr KRS 0000084741, kapitał zakładowy 220.000 zł, NIP: 542-021-03-91

0.017924