Meble Plus Rynek Mebli Produkcja Mebli

Przegląd wyposażenia

WC czystość
2008-10-10

„Pokaż mi swoją łazienkę, a powiem ci kim jesteś”- mawiają Szwedzi. Ta uniwersalna maksyma ma dziś wyjątkowe zastosowanie i w Polsce – szczególnie w odniesieniu do jakości usług świadczonych w obiektach gastronomicznych i hotelarskich. Toaleta w lokalu dla zdecydowanej większości klientów polskich restauracji jest wręcz jego wizytówką, świadczy bowiem o poziomie higieny w całym obiekcie. I to jest dobry omen.

 

Utrzymywanie przez personel nienagannej czystości w restauracyjnej toalecie czy też w hotelowym pokoju to przejaw rzeczywistej dbałości o komfort i bezpieczeństwo gości. Właściciele, którzy nie wymagają od swoich załóg należytej staranności i systematyczności w utrzymywaniu higieny w sanitariatach sami sobie wystawiają jak najgorsze świadectwo. Nieegzekwowanie obowiązku zachowania higieny świadczy o beztrosce, arogancji lub – mówiąc wprost – wrodzonym niechlujstwie. A dla brudu w restauracyjnej toalecie nie ma żadnego wytłumaczenia. Zwłaszcza, że dzięki bogactwu rozmaitych skutecznych środków higieny oraz wszelakich nowoczesnych urządzeń czyszczących na polskim rynku, porządkowanie oraz dezynfekowanie sanitariatów (co w miejscach publicznych jest szczególnym wymogiem) nie musi być obecnie ani nadto pracochłonne, ani szczególnie drogie.
Cały sanitariat to nie tylko urządzenia sanitarne: wanna/natrysk, umywalka, muszla klozetowa, bidet, ale także ściany, podłoga, okna... Należy pamiętać także, że funkcjonalna, estetyczna oraz higieniczna łazienka lub toaleta to, prócz nienagannej czystości wszystkich elementów wyposażenia oraz wszystkich powierzchni, profesjonalne wyposażenie w środki higieny osobistej. To również cały wygodny i bezpieczny „osprzęt”, jak podajniki, dozowniki, dezodoranty etc.
W ofertach firm specjalizujących się w środkach czystości znajdziemy szeroką gamę produktów przeznaczonych do czyszczenia sanitariatów – środki gotowe do użycia, skoncentrowane, do okresowego doczyszczania powierzchni, a także specjalne – do czyszczenia różnych powierzchni, np. marmuru. Czołowi dostawcy środków higieny do obiektów publicznych, mają wystarczająco obszerne portfolio środków o różnym przeznaczeniu. I tak na przykład JohnsonDiversey proponuje swoim klientom dwie linie preparatów do profesjonalnego utrzymania czystości w łazienkach i toaletach. Linia TASKI to produkty znajdujące głównie zastosowanie wśród klientów instytucjonalnych, takich jak firmy sprzątające oraz restauratorzy. Linia RoomCare z kolei to gama produktów oparta o nutę zapachową Kenzo, skierowana głównie do hoteli.
– Dobór środka zależy od rodzaju pomieszczenia. Łazienka w pokoju hotelowym, łazienka w restauracji, łazienka dla personelu częściowo wymagają użycia różnych środków jak i odrębnej procedury utrzymania higieny – mówi Szczepan Kroll, Marketing Manager Institutional Central East Europe z Ecolab Sp. z o.o. – Na przykład łazienkę w pokoju hotelowym czyści się raz dziennie, ewentualnie dodatkowo na żądanie, natomiast toaleta restauracyjna powinna być czyszczona i sprawdzana częściej.
Stosowane detergenty muszą być skuteczne, a przy tym bezpieczne dla czyszczonej powierzchni. Warto też dopilnować, by ich zużycie było ekonomiczne (zapewniają to odpowiednie systemy dozujące, np. firmy JohnsonDiversey). Jeżeli nie mamy pewności, czy dany preparat się sprawdzi, to najlepiej go przetestować.
– Należy również pamiętać o właściwościach zapachowych, które pozwolą utwierdzić odwiedzających łazienki w poczuciu bezpieczeństwa i higieny – dodaje Szczepan Kroll.
Bardzo ważna jest dezynfekcja tychże pomieszczeń. Powinna ona być przeprowadzona według konkretnych procedur.
– Normy te w części są regulowane przepisami sanitarno-epidemiologicznymi, określonymi przez regulatora rynku – mówi Paweł Morawski z Johnson Diversey Polska Sp. z o.o. – Inne są wewnętrznymi normami właścicieli punktów gastronomicznych czy hoteli.
– Muszla i deska klozetowa powinny być myte i dezynfekowane jak najczęściej – twierdzi Szczepan Kroll. – Warto pamiętać również o dezynfekcji klamek. Również bezdotykowe baterie i suszarki do rąk przyczyniają się do zwiększenia poczucia utrzymania higieny.
Specjaliści twierdzą, że standardy czystości sanitariatów w polskich restauracjach i hotelach nie odbiegają od średniej europejskiej, a z roku na rok jest nawet coraz lepiej. Co można zaliczyć do takich standardów.
– To czystość obiektu w sensie wizualnym, czyli brak widocznych zabrudzeń; czystość obiektu w sensie bakteryjnych, czyli brak po dokonaniu wymazów niebezpiecznych szczepów bakterii oraz grzybów, odpowiednie procedury i zachowanie się personelu podczas sprzątania, brak nieprzyjemnych zapachów –wyjaśnia Roman Kurbiel.
– Nawet najlepsze środki chemiczne nie zapewnią czystości bez prawidłowego ich stosowania i czyszczenia z częstotliwością zgodną z odpowiednim harmonogramem przez właściwie przeszkolony personel – przestrzega Paweł Morawski. z

Producent radzi
Roman Kurbiel Salamonowicz, Merida Sp. z o.o.:
Zanim dokonamy wyboru środków czystości do publicznych sanitariatów należy odpowiedzieć sobie na pytania: jakie materiały zostały użyte przy budowie i wyposażaniu naszych sanitariatów i czy przy utrzymaniu czystości w tego typu pomieszczeniach chcemy zachować odpowiednie zasady ekonomii, czyli stosowania odpowiednio skoncentrowanych preparatów, systemów dozujących. To spowoduje lepsze wykorzystanie środków chemicznych i znacznie ograniczy ilość odpadów (opakowań). Należy odrzucić opinię, że „każdy sprzątać może” i dobrze przeszkolić personel oraz stosować jeden spójny, przejrzysty i profesjonalny plan higieny, czyli jak, czym i co należy sprzątać.

 

Tekst. Anna Stankiewicz
Fot. FLEISHMAN-HILLARD

Środki czystości do toalet
• środki kwaśne – do czyszczenia gruntowego i bieżącego: usuwanie kamienia i rdzy, mycie, dezynfekcja toalet, czyszczenie fug, mycie baterii i ceramiki łazienkowej;
• środki zasadowe – do czyszczenia bieżącego: mycie mocno zabrudzonych powierzchni (tłusty brud), zmywanie starych past i warstw polimerowych, mycie posadzek przemysłowych;
• środki do czyszczenia WC;
• środki do mycia podłóg – zapachowe i bezzapachowe, o odczynach obojętnych i lekko zasadowych, na bazie alkoholu niezostawiające smug i zamazów;
• środki do mycia okien – koncentraty;
• środki do czyszczenia – stali nierdzewnej, elementów mosiężnych i miedzianych;
• zapachy w płynie – gotowe do użycia płyny ze spryskiwaczem;
• środki myjąco-dezynfekujące – służące do mycia podłóg jak i powierzchni roboczych;

Komentarze
Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj komentarz bądź pierwszy.

tytuł


treść komentarza


Imię i Nazwisko (lub pseudonim)


E-mail


SPA BUSINESS DOMY DREWNIANE Łazienka Salon i Sypialnia Meble Plus Najlepiej Sprzedawane PROJEKTY DOMÓW Podłogi i Ściany PRODUKCJA MEBLI restaurator RYNEK MEBLI Świat Łazienek i Kuchni Świat Alkoholi Urządzamy Łazienki Drinki Urządamy Kuchnie Wybieramy Meble i Dekoracje Wybieramy Meble i Dekoracje Wybieramy Oświetlenie
Strona głównaPrenumerataReklamaArchiwumO nasRedakcja

Copyright by Publikator Sp. z o.o. 2018, webmaster: webpublikator.com.pl
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego portalu. Więcej o plikach cookies w regulaminie.

Publikator Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, 15-425 przy ul. Cieszyńska 3a, wpisaną do rejestru przedsiębiorców
prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Białymstoku XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
nr KRS 0000084741, kapitał zakładowy 220.000 zł, NIP: 542-021-03-91

0.016890