Meble Plus Rynek Mebli Produkcja Mebli

Opinie

Szansa dla przemysłu... spotkań
2009-02-17

Oczywiście, zeszły rok był wyjątkowy pod każdym względem. Ale jednocześnie warto pamiętać, że z punktu widzenia organizacji imprez biznesowych ... ludzie zawsze będą się spotykali. De facto więc, czy jest kryzys, czy go nie ma, to i tak osoby związane z gospodarką i polityką będą się spotykać, przez co i sam ten przemysł będzie się rozwijał – podkreśla w rozmowie z nami  Krzysztof Celuch z Convention Bureau of Poland w Polskiej Organizacji Turystycznej.

Czym jest właściwie turystyka biznesowa?
W największym skrócie można powiedzieć, że chodzi przede wszystkim o obsługę wydarzeń biznesowych, począwszy od dużych konwencji, kongresów, konferencji przez podróże motywacyjne, specjalne wydarzenia korporacyjne, a skończywszy na tych małych szkoleniach i naradach. W Polsce przyjęło się tego rodzaju aktywność określać mianem turystyki biznesowej. Jednakże określenie „przemysł spotkań” z angielskiego „meetings industry” jest coraz częściej spotykany zarówno na polskim jak i europejskim oraz światowym rynku.
Na czym polega jej fenomen, że osiąga się tu znacznie wyższe zyski niż w przypadku tej tradycyjnej turystyki?
Odpowiedź jest prosta i wynika choćby z analizy danych statystycznych. Okazuje się, że gość biznesowy tudzież turysta biznesowy w swoim miejscu docelowym podróży przeciętnie zostawia czterokrotnie więcej pieniędzy niż turysta indywidualny. (...)

Pełną treść rozmowy można przeczytać w papierowym wydaniu Restauratora 1/2009

Rozmawiała
Magdalena Kleban

*******************

Dossier

Krzysztof Celuch to – według magazynu „The Meeting Professional” – jedna z 30 osób poniżej 30. roku życia wywierających największy wpływ na globalną społeczność związaną z przemysłem spotkań na świecie w 2007 i 2008 roku. Z jego inicjatywy powstał MPI POLAND CLUB, w którego Komitecie Sterującym zajmuje stanowisko prezesa. Jest również członkiem rady doradczej ds. uczelni wyższych i studentów przy MPI. Oprócz MPI, także członkiem międzynarodowych stowarzyszeń SITE, DMAI i ATLAS oraz stałym współpracownikiem magazynu MICE Poland. Od ponad trzech lat wykłada w Wyższej Szkole Ekonomiczno–Informatycznej, która jako pierwsza uczelnia w Polsce zdecydowała się wprowadzić edukację przyszłych kadr dla turystyki biznesowej. Pracuje również nad ukończeniem rozprawy doktorskiej na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, dotyczącej kreowania wizerunku medialnego przemysłu spotkań w Polsce. To także pomysłodawca i autor publikowanego co roku przez Warsaw Convention Bureau i MICE Poland „Warsaw Meetings Industry Report”. Jest absolwentem Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie. Z branżą spotkań związany od ośmiu lat. Od nowego roku rozpoczął współpracę z Convention Bureau of Poland w Polskiej Organizacji Turystycznej. Przez ponad trzy lata zajmował się szeroko pojętym marketingiem destynacji w Warsaw Convention Bureau.

*******************

Komentarze
Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj komentarz bądź pierwszy.

tytuł


treść komentarza


Imię i Nazwisko (lub pseudonim)


E-mail


SPA BUSINESS DOMY DREWNIANE Łazienka Salon i Sypialnia Meble Plus Najlepiej Sprzedawane PROJEKTY DOMÓW Podłogi i Ściany PRODUKCJA MEBLI restaurator RYNEK MEBLI Świat Łazienek i Kuchni Świat Alkoholi Urządzamy Łazienki Drinki Urządamy Kuchnie Wybieramy Meble i Dekoracje Wybieramy Meble i Dekoracje Wybieramy Oświetlenie
Strona głównaPrenumerataReklamaArchiwumO nasRedakcja

Copyright by Publikator Sp. z o.o. 2018, webmaster: webpublikator.com.pl
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego portalu. Więcej o plikach cookies w regulaminie.

Publikator Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, 15-425 przy ul. Cieszyńska 3a, wpisaną do rejestru przedsiębiorców
prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Białymstoku XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
nr KRS 0000084741, kapitał zakładowy 220.000 zł, NIP: 542-021-03-91

0.016171