Meble Plus Rynek Mebli Produkcja Mebli

Analizy

Pokonać kryzys
2009-02-18

Kryzys gospodarczy to obecnie temat numer jeden na całym świecie. Globalna recesja zatacza coraz szersze kręgi, wywierając niekorzystny wpływ na wiele przedsiębiorstw. Światowy kryzys nie oszczędził także branży gastronomicznej. W związku z tym wiele firm zaopatrujących restauracje podejmuje kroki łagodzące skutki recesji.

Kryzys spędza sen z powiek niemal wszystkim przedsiębiorcom. W krajach Europy Zachodniej globalna recesja jest widoczna niemal na każdym kroku. Także w Polsce coraz więcej mówi się już nie tylko o samym kryzysie, ale o jego wpływie na codzienne funkcjonowanie przedsiębiorstw.
Kryzys jest odczuwalny i to dość wyraźnie – mówi Krzysztof Walczuk, National Key Account Manager w firmie Ecolab. – Nasi klienci wprowadzają redukcję wydatków, co odbija się na sprzedaży naszych produktów. Ponadto oczekują od nas obniżki cen, a to nie jest takie proste. Nasze produkty wytwarzane są poza Polską i ceny zakupu są w euro. Jak wiadomo, kurs euro rośnie. Nastąpił również znaczny (100%) wzrost cen surowców, z których składają się nasze produkty, jak fosfor, ług sodowy... My zakupy robimy na bieżąco, więc ciężko nam teraz obniżać ceny.
Także firma JohnsonDiversey ma podobne problemy i odczuwa już skutki recesji.
Wyraźnie widać, że kryzys dotarł także do Polski. Rynek się zmienia. Nasi klienci mówią nam, że ich biznesy są pod ekstremalnym naciskiem, wywołanym zmniejszającym się zapotrzebowaniem na ich usługi i produkty, co w efekcie prowadzi do redukcji konsumpcji produktów do utrzymania czystości i higieny. Widzimy to po zmniejszających się zamówieniach – podkreśla Beata Mularska, Marketing Director Poland w firmie JohnsonDiversey Polska. – W przypadku naszej firmy, gdzie jednym z głównych odbiorców jest branża hotelarska, widać spadek zamówień. Ludzie zaczynają oszczędzać, mniej podróżują, firmy organizują mniej dużych spotkań, konferencji, a co za tym idzie – hotele mają mniej klientów. Obłożenie hoteli spadło w ciągu ostatnich trzech miesięcy o 15%. W branży gastronomicznej jest to nieco mniej odczuwalne, jednak trudno powiedzieć, jak będzie kształtowała się ekonomia w ciągu tego roku.
Nieco inaczej niż w firmach dostarczających środki czystości do restauracji i hoteli, gdzie kontakt z klientem jest bardzo częsty, wygląda sytuacja w przedsiębiorstwie, które zajmuje się wyposażeniem lokali gastronomicznych.
Krak-Gastro jako firma zajmująca się wyposażaniem obiektów zbiorowego żywienia w urządzenia gastronomiczne nadal realizuje kolejne inwestycje pomimo kryzysu. Spodziewamy się tego, że w dłuższej perspektywie globalna recesja dotknie także i nas choć jak na razie nie odczuliśmy zmian. Niemniej jednak zaobserwowaliśmy, że rynek się kurczy. Wielu klientów ma trudności z uzyskaniem kredytu. To hamuje inwestycje i może w przyszłości przełożyć się na zmniejszenie ogółu realizowanych projektów w naszej branży – mówi Paweł Kąpielewski, dyrektor handlowy w firmie Krak-Gastro. (...)

Wojciech Napora

Więcej na ten temat można przeczytać w papierowym wydaniu Restauratora 1/2009

Komentarze
Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj komentarz bądź pierwszy.

tytuł


treść komentarza


Imię i Nazwisko (lub pseudonim)


E-mail


SPA BUSINESS DOMY DREWNIANE Łazienka Salon i Sypialnia Meble Plus Najlepiej Sprzedawane PROJEKTY DOMÓW Podłogi i Ściany PRODUKCJA MEBLI restaurator RYNEK MEBLI Świat Łazienek i Kuchni Świat Alkoholi Urządzamy Łazienki Drinki Urządamy Kuchnie Wybieramy Meble i Dekoracje Wybieramy Meble i Dekoracje Wybieramy Oświetlenie
Strona głównaPrenumerataReklamaArchiwumO nasRedakcja

Copyright by Publikator Sp. z o.o. 2018, webmaster: webpublikator.com.pl
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego portalu. Więcej o plikach cookies w regulaminie.

Publikator Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, 15-425 przy ul. Cieszyńska 3a, wpisaną do rejestru przedsiębiorców
prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Białymstoku XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
nr KRS 0000084741, kapitał zakładowy 220.000 zł, NIP: 542-021-03-91

0.014016