Meble Plus Rynek Mebli Produkcja Mebli

Analizy

Zaprogramuj imprezę
2008-10-10

Oprogramowanie ułatwia i standaryzuje wiele czynności wykonywanych przez personel, ale dodatkowo oferuje mnóstwo innych, dotychczas niedostępnych możliwości.

Lokal zwany restauracją może się diametralnie różnić od innego występującego pod tą samą nazwą. Catering natomiast to pojęcie, które w ostatnim czasie stało się bardzo szerokie. Ludzie skłonni są określać tym mianem wiele różnych działań: od dostarczania kanapek do biur, przez zorganizowanie konferencji z przerwą kawową i lunchem aż do sprzedaży kiełbasek na plenerowej imprezie. Wielokrotnie pisaliśmy o zaletach stosowania oprogramowania dla gastronomii: łatwym wyliczaniu kosztów, automatyzacji żmudnych procesów, przyspieszeniu obsługi klienta i pracy personelu, ułatwieniu kontroli i raportowania... Wszystko to dotyczy także systemów dla cateringu.
Programy cateringowe powstały jako naturalne rozszerzenie programów gastronomicznych, obejmując w ten sposób kolejny obszar działalności obiektów gastronomicznych, stając się po pewnym czasie autonomicznymi programami – mówi Jerzy Łochowski, dyrektor handlowy LSI Software. – Współczesne systemy cateringowe wspierają planowanie i rozliczanie żywienia zbiorowego, organizację imprez cateringowych np. bankietów, zarządzanie zasobami – ludźmi, wyposażeniem i obiektami np. salami konferencyjnymi oraz zarządzanie całym szeregiem elementów związanych z kontaktami z klientem – ofertami, historią kontaktów, zadaniami.

Na miarę potrzeb
Jeśli każda firma cateringowa jest inna, to czy możliwe jest stworzenie standardowego oprogramowania „dla cateringu”? Producenci podchodzą różnie do tego zagadnienia. Jedni oferują dla poszczególnych branż HoReCa kilka oddzielnych programów, które jednak mogą ze sobą współpracować. Inni zdecydowali o maksymalnej atomizacji zagadnień związanych z informatyzacją poszczególnych odcinków czy etapów pracy. Pierwszy z modeli zastosowano na przykład w programach KALIW (produkcji GiP) czy POSitive Catering (LSI Software). Mogą one służyć jako samodzielne narzędzie albo współpracować innymi programami tego samego producenta. Z kolei Fidelio Suite 8 (Micros Fidelio) to zestaw kilkunastu modułów, z których każdy spełnia inne zadania – dla każdego klienta dobiera się zestaw odpowiadający jego potrzebom, zawierający tylko potrzebne elementy, pasujący do jego sposobu pracy. Moduły to na przykład obsługa kontaktów z klientami, organizacji imprez, planowania konfiguracji pomieszczeń i mebli, czy moduły recepcji i współpracujący z księgowością, by wymienić te najważniejsze z punktu widzenia cateringu.
Firma cateringowa planująca wprowadzenie oprogramowania musi jasno określić, czego dokładnie potrzebuje. Za przykład weźmy obsługę klienta, czyli – w komputerowym języku – CRM. Jest to taka część systemu, która odpowiada za gromadzenie wszelkich informacji na temat klientów: od nazw i danych adresowych po uwagi dotyczące osób kontaktowych, szczegółowych preferencji klientów i historii kontaktów z nimi. Pozwala także na zaplanowanie przyszłych kontaktów lub na przykład na łatwą wysyłkę e-maili do wielu firm naraz według podanego klucza. Oczywiście nie każda firma cateringowa musi korzystać z CRM, ale jest to jeden z najnowocześniejszych standardów obsługi klienta.
Gromadzenie danych o kliencie, jego imprezach i wszelkich kontaktach z nim, znacznie poprawia jakość świadczonych usług – mówi Agnieszka Zawadzka z firmy GiP. – Dzięki centralnemu rejestrowi informacji o klientach i imprezach, program usprawnia koordynację działań przy organizacji i realizacji zleceń. Oprócz skrócenia czasu kalkulacji imprezy i przygotowania oferty, program pozwala na wprowadzenie standardów obsługi klienta i organizacji imprez (wzory menu i ofert, ustawienia sal, potrzebne wyposażenie, kontrola etapów realizacji zlecenia, itp.). Ponadto gromadzenie w systemie wiedzy o klientach jest bardzo ważne z innego powodu: w pewnym stopniu uniezależnia firmę od fluktuacji kadr i przypadków „zabierania” ze sobą klientów przez odchodzącego pracownika działu sprzedaży.
Znaczenie CRM podkreśla także Piotr Szpytma, Customer Care & Service Manager z Micros Fidelio:
Trzeba śledzić historię firm, które się zgłaszały. Przedstawiciel sprzedażny w trakcie pracy wprowadza różne informacje o kliencie i jego imprezie, a jeśli zachoruje, to jego kolega z działu może łatwo przejąć opiekę nad klientem, bo cała dokumentacja jest w komputerze. (...)

Pełny tekst dostępny jest w numerze 10/2008 Restauratora

Tekst: Maciej Wnuk
Fot. Shutterstock

Komentarze
Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj komentarz bądź pierwszy.

tytuł


treść komentarza


Imię i Nazwisko (lub pseudonim)


E-mail


SPA BUSINESS DOMY DREWNIANE Łazienka Salon i Sypialnia Meble Plus Najlepiej Sprzedawane PROJEKTY DOMÓW Podłogi i Ściany PRODUKCJA MEBLI restaurator RYNEK MEBLI Świat Łazienek i Kuchni Świat Alkoholi Urządzamy Łazienki Drinki Urządamy Kuchnie Wybieramy Meble i Dekoracje Wybieramy Meble i Dekoracje Wybieramy Oświetlenie
Strona głównaPrenumerataReklamaArchiwumO nasRedakcja

Copyright by Publikator Sp. z o.o. 2018, webmaster: webpublikator.com.pl
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego portalu. Więcej o plikach cookies w regulaminie.

Publikator Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, 15-425 przy ul. Cieszyńska 3a, wpisaną do rejestru przedsiębiorców
prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Białymstoku XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
nr KRS 0000084741, kapitał zakładowy 220.000 zł, NIP: 542-021-03-91

0.025820